PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYASOCIACE TURISTICKÝCH REGIONŮ ČESKÉ REPUBLIKYCZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Pátek 4.56.2025
  IC VENKOVSKÝCH REGIONŮ  
  Informační centrum
Cíle projektu
Partneři projektu
Aktivity projektu
Územní působnost projektu
Kalendář akcí
Aktuality a zprávy
Fotogalerie
 
  VENKOVSKÁ TURISTIKA  
  Co je venkovská turistika
Co je agroturistika
Nejčastěji kladené dotazy
Ptejte se, odpovíme Vám
 
  ČESKÁ REPUBLIKA  
  Základní informace o ČR
Města a obce
Kraje ČR
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
Pohádkové regiony
Osobnosti a rodáci
 
  TURISTIKA A VOLNÝ ČAS  
  Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Lyžařské oblasti
Vinařská turistika
Kongresová turistika
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
 
  PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA  
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
 
  LÁZEŇSTVÍ  
  Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Lázeňská procedura
Přírodní léčivé zdroje
 
  KULTURA, ZÁBAVA, SPORT  
  Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Aktivní dovolená
 
  PAMÁTKY A ZAJÍMAVOSTI  
  Památky UNESCO
Památkové rezervace
Památkové zóny
Památky a architektura
Cirkevní památky
Hrady, zámky a tvrze
 
  UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ  
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
 

Městský úřad Šumperk zvyšuje kvalitu služeb

Kvalita poskytovaných služeb je v dnešní době velmi diskutovaným pojmem. Na kvalitu služeb poskytovaných občanům je kladen ze strany Městského úřadu Šumperk velký důraz, proto se MěÚ Šumperk průběžně zapojuje do programů, jejichž cílem je zvýšení kvality poskytovaných služeb.
V roce 2003 se MěÚ Šumperk zapojil do Benchmarkingové iniciativy, jejímž smyslem je zjistit, jak organizace pracuje z hlediska vstupů, tj. zaměstnanců, financí a dalších zdrojů, a jaká je úroveň služeb, které zajišťuje. Vše se porovnává s dalšími úřady zapojenými do výše uvedené iniciativy, vytyčí se rozdíly, které pak lze využít k vymezení zlepšitelných oblastí. Proces benchmarkingu se dá využít i jinými způsoby - lze si vytvořit konkrétní představu o dobrých praktických postupech v jiných organizacích, o službách, které by úřad mohl zajišťovat navíc včetně způsobu zajištění.
Benchmarking je využíván úřadem k porovnání výkonů s ostatními úřady a k měření výkonnosti.
Městský úřad je jedním ze spoluautorů publikace "Dobré praxe z benchmarkingu", která byla zpracována v rámci projektu Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech. V této publikaci úřady prezentují vlastní dobré praxe a odzkoušené metody.
V roce 2006 se MěÚ zapojil do projektu financovaného z Evropského sociálního fondu v rámci opatření Operačního programu rozvoje lidských zdrojů pod názvem Implementace systému kvality řízení v podmínkách městských úřadů v Olomouckém kraji a do projektu Olomouckého kraje Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Olomouckém kraji. "Záměrem je za využití evropského modelu nesoucího název CAF nalézt oblasti, v nichž je žádoucí učinit takové změny, které by mohly zlepšit kvalitu prováděných činností úřadu jak ve vztahu k veřejnosti, tak i v rámci zdokonalování vnitřního chodu organizace ve vztahu ke všem subjektům, s nimiž náš úřad přichází v rámci své činnosti do kontaktu," upřesňuje projekt Ing. Marie Dvořáčková, vedoucí kanceláře tajemníka, která má projekty zlepšování kvality "pod křídly". "Městský úřad prověřuje kvalitu úrovně kontaktu s klientem i jinými známými metodami, např. Mystery klient, což je systém tajných návštěv na jednotlivých odborech, na základě kterých jsou hodnoceny komunikační a profesní dovednosti úředníka," doplňuje Ing. Dvořáčková.
V rámci práce na těchto projektech byla vytvořena sebehodnotící zpráva obsahující hodnocení jednotlivých činností, procesů - jejich silné a slabé stránky. Zároveň byl vytvořen i plán zlepšování práce, který je průběžně vyhodnocován a plněn. Na základě tohoto plánu byla např. zpracována metodika průzkumu spokojenosti občanů v návaznosti na činnosti úřadu, provedl se dotazníkový průzkum a jeho vyhodnocení.
Rada České republiky pro jakost ve spolupráci se Sdružením pro Cenu České republiky za jakost (realizátor programu) vyhlásila udílení Národní ceny České republiky za jakost. MěÚ Šumperk přihlásil sebehodnotící zprávu podle modelu CAF a získal ocenění v Programu Národní ceny ČR za jakost - veřejný sektor (veřejná správa) za zapojení organizace. U příležitosti předávání Národní ceny ČR za jakost 2007 se dne 12. listopadu 2007 konal ve Španělském sále Pražského hradu Slavnostní večer. Slavnostního předání se zúčastnil předseda Senátu Parlamentu ČR MUDr. Přemysl Sobotka, náměstek ministra průmyslu a obchodu Ing. Luboš Vaněk, předseda Rady ČR pro jakost JUDr. Ing. Robert Szurman a vedoucí představitelé ministerstev, orgánů a organizací veřejné správy, podnikatelských svazů a sdružení a další významné osobnosti.
Městský úřad Šumperk získal společně s Městským úřadem Jablunkov a Českým statistickým úřadem Ocenění za zapojení organizace. Ocenění převzal Ing. Petr Suchomel, 2. místostarosta, společně s Ing. Marií Dvořáčkovou, vedoucí kanceláře tajemníka.

Ing. Andrea Jahnová (tisková mluvčí)
Ing. Marie Dvořáčková (vedoucí kanceláře tajemníka)

Ocenění
Ocenění
DALŠÍ INFORMACE: Městský úřad Šumperk
Zveřejněno 15.11.2007 v 15:01 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
Databanka akcí
 
DŮLEŽITÉ ODKAZY
  MMR ČR
MZE ČR
MŽP ČR
Czechtourism
ATIC
ATUR ČR
Regionální informační systém
ČARA
Spolek pro obnovu venkova
Fórum obnovy venkova
Státní správa
 
SLUŽBY PRO TURISTY
  Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
 
DATABANKA AKCÍ
  Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Kalendář kongresů, konferencí
Kalendář veletrhů a výstav
 
FOLKLOR A TRADICE
  Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
REGIONÁLNÍ ROZVOJ
  Regiony a sdružení
Investiční příležitosti
Průmyslové zóny
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba